11 mars 2015

Nu blommar det!

I natt vaknade jag klockan tre. Sov sedan inget mer. Vet inte ens varför riktigt men känner igen vissa tecken som jag inte vill bygga vidare på. På grund av denna arla morgonstund var det punkt för min hjärna runt halv 4 i eftermiddag. Så istället för att sitta på jobbet och glo på pappershögarna (eller på kopiatorn för den delen, roade mig med det en stund också tillsammans med att kopiera pappren fel) åkte jag från jobbet lite tidigare och hämtade John som just då hade det asbäst i sandlådan med kompisarna. Efter en stund följde han faktiskt med frivilligt och jag fick sitta ute i eftermiddagssolen en stund. Precis vad jag behövde. Balsam för själen.
                                   
Vi kikade runt i trädgården efter eventuella vårtecken. Vi hittade några glädjefyllda blommor som andades både vår och varmare tider.
John var säker på att det gick lika bra att åka stjärtlapp i den nu snöfria pulkabacken. Testa gärna, tyckte jag och han kämpade verkligen på bra där ett tag. När jag lite sarkastiskt sa; "Vad fort det går" fick jag "Nej, det gör det inte" tillbaka och sedan enades vi om att det var bättre att cykla på altanen den här årstiden.
John ville gärna cykla på vägen och grilla också. Två aktiviteter som verkar utmärkta att ha i åtanke under den kommande helgen tyckte jag. Hoppas på finfina utedagar. Nu sover den lilla tröttisen och jag ska slänga mig i soffan med avsnitt tre av förvånansvärt braiga Jordskott och popcorn. Hur bra är det inte med svt play och en dator man kan koppla direkt i tv:n (jaja, jag låter säkert hyperomodern, appletv och allt som säkert alla har men minns att vi var sist med tjocktv också). 

Inga kommentarer: