18 mars 2015

Hemmaspa

Lite lite bättre dag i dag. John bara ignorerade mig vid förskolehämtningen. Sedan följde han med utan större problem och jag fick till och med hålla honom i handen till bilen. Efter det hade han visst längtat efter mig. Dock att han var superduperhes. Får se om vi blir hemma i morgon men skit samma!

Pratade med en annan ur personalen om gårdagen och har nu bestämt mig för att alla utom den person som jag pratade med igår (som också är den som jag stör mig på) klarar av sitt uppdrag. För nu. Så jag kontaktar inte chefen som tänkt. Jag tänker positivt.

Jag hade en mysig ensamkväll med hes unge då det är Calles repkväll ikväll. Efter läggning gick jag ut på altanen för att se om jag kunde se det utlovande norrskenet. Hade gärna velat det. Hade varit asgrymt. Tyvärr var det nog för molnigt i dag med för jag såg inget. Utom massor av vackra stjärnor då!

Sedan bestämde jag mig för att det var dags för lite me-time. Plockade fram det gamla fotbadet och massagedynan, tände ljus och kokade te. Sedan satt jag där och vårdade mig själv till mina favoritserier. En ny jag steg upp ur dynerna av den gamla. Dessutom blev jag kontaktad av en gammal vän som frågade om jag ville korrekturläsa hennes bok. Om jag ville?! Blev ju skitglad! Vilket privilegium! Och på måndag är jag ledig eftersom jag åker till Stockholm för Katy Perry - konsert på söndag! Boozt magsimum!

Inga kommentarer: