20 mars 2015

Fredagskväll i suddiga bilder

Direkt efter förskolehämtningen åkte jag och John till vårt vanliga fredagshak, bibblan. John målade påskbrev och jag hämtade nästa bokcirkel-bok. Den ska vara läst redan om en vecka så jag känner att jag ligger lite efter. Sedan handlade vi och åkte hem och började med fredagsmaten.
                                    
John ville bara gosa och pussas. Fick nästan inte lämna soffan för att börja med maten. Min magkänsla säger mig fortfarande att den bakomliggande orsaken till att han är arg vid hämtningen är för att han egentligen längtat och kanske är lite arg för att man varit borta länge. Jag litar alltid till min magkänsla när det gäller eleverna. Om jag inte agerar på den där begår jag i princip tjänstefel eftersom lärare inte får misstänka att något är fel utan åtminstone meddela den misstanken till någon annan. Magkänslan brukar ha rätt. Snart är det dock påsklov. Ska bli underbart med tiden tillsammans!
 
Efter maten var alla väldigt trötta. John ville leka medan vi andra mest ville lägga oss i soffan. En mycket mysigare kompromiss blev äta godis och spela spel. Något vi måste investera i känner jag då det är superkul att spela men de spel vi har börjar bli lite uttjatade.

Självklart rockade vi sockorna i dag på Downs syndrom-dagen. Olika strumpor för att visa att olika är bra! Olika är inte bra dock. Olika är bäst!!
Hund och barn sover. Calle tvättar ur förra bilstolen för försäljning. Jag inväntar Skavlan. Första gången jag planerat ser det. Jocke Berg är ju med i kvällens program så vad kan jag annars göra?

Inga kommentarer: