7 mars 2015

En riktig slappardag

Nehej, John skrämde visst bort den där sola i dag. För vi vaknade (klockan sex!) till halvstorm. John och jag var ute och åkte stjärtlapp här hos farmodern och farfadern en sväng. Hemma är snön nästan smält men här finns det massor kvar. Vi åkte på supertjock isskare och det gick fort som busen. Eftersom det var så dåligt väder så ställde vi in den planerade utflykten till lekpark där vi hade tänkt grilla korv. Vi åkte istället upp till Borlänge, åt lunch där, gick lite i affärer och fikade. Fick väl med en bok (till) från rean hem. John ville väldigt gärna ha en tröja med bilar på. Han har faktiskt ingen så jag gjorde ett undantag. Tröjor med bilar tycker jag är särskilt fula, eller så är det bara allmänt på "killarnas" avdelning som jag har svårt för kläderna. Usch så tråkigt med bara blåttblåttblått! Dock fick ha inte tröjan med bilar från filmen med samma namn eftersom jag tycker de är särskilt uschliga.

Hemma igen gjorde jag ett försökt att träna rallylynad med Jack. Hade skyltarna med och allt. Men efter typ 20 minuter så var jag så genomfrusen så vi gick in igen. John lekte och härjade med släktingar resten av eftermiddagen och jag låg faktiskt och läste i mer än två timmar! Det är vad jag kallar lyxtid nu för tiden. Resten av kvällen ägnar jag åt att vägra se på andra chansen. Så dåliga låtar i år. Överlag alltså. För övrigt håller jag ändå på John Henrik som jojkar. Så himla fin och stämningsfull låt!

2 kommentarer:

Maria Gartman sa...

Härligt!
Jag tror nog att det handlar om att du har svårt för alla kläderna på killavdelningen. För att säga att alla kläder med bilar på är fula är väl att generalisera lite väl mycket? Min syster syr alla kläder till Axel och de är de härligaste och färggladaste kläder jag någonsin sett. De är lila, gröna, rosa, blåa, gula, gråa, röda med ugglor, blommor, indianer, moln och bilar. Jag har väldigt svårt att tro att du skulle tycka de med bilar på vad fula... Så det så! :)

Emma sa...

Ja, så är det nog! :-)De med bilar på de klassiska kedjorna är fula. Jag tycker faktiskt att samma sak gäller för tjejernas avdelning där det handlar om alltför rosa och ryschigt. Hemsydda kläder är ju alltid mycket finare men har faktiskt svårt för tröjor med biltryck. Har dock en känsla för att mitt sinne reagerar på det stereotypa åt ena eller andra hållet också. Krams