6 mars 2015

Den där jävla solen!

Underbart härligt, lovande, soligt väder idag. VARMT i solen. Cirka 10 grader varmt när jag åkte hem från jobbet vid två-tiden. Det har utlovats liknande väder hela helgen. John hade inga som helst problem med att gå till förskolan i dag, pjuuuu. När jag hämtade honom var han glad som en lärka eftersom han visste att vi skulle bege oss till Ludvika och farmor och farfar ganska så snart. Hem och hämta packningen. Sedan hämta pappan och hunden. Så lite färdkostinskaffande. Så iväg. Solen sken in genom fönstret. Underbart! Allra mest sken det på Johns sida. Rakt i hans ansikte.

Han: Ta bort solen!
Jag: Det är ju jätteskönt!
Han: Å, den där jävla gamla skitsolen!
Dessutom sades det i en lite muttrande, sur ton.

Calle och jag bröt ihop. Dessutom ska man inte visa att man skrattar heller så vanligtvis blir det onormalt tyst efter liknande kommentarer. Medan Calle och jag skakades tittar åt andra hållet. Jag kan dock inte hjälpa att jag tycker att det är så roligt!! Får se om John uppskattar eventuell sol i morgon lite mera när vi kan bege oss ut i den.

2 kommentarer:

livet på myra sa...

Haha jag dör va roligt!! Nej det är tydligen inte alla som uppskattar solen :) ha en mysig helg i Ludvika!
Kraam

Emma sa...

Tack tack, Ja, det är ju för dråpligt. :-) Krams