1 mars 2015

#Blogg 100 - 001

Första ordentliga inlägget i blogg 100 - utmaningen. Jag tänkte börja med en lite presentation av mig och vad man kan förvänta sig av den här bloggen. Egentligen är det väl bara att kika på taggarna här i rullistan till höger för att få en samlad bild av den här bloggens spretighet. För eventuella nytillkomna läsare:


Who am I:
Hej hej! Emma heter jag. Arbetar med svenska som andraspråk och försöker till vardags lära ungdomar från andra länder det svenska språket. Många gånger är det dock de som lär mig nya saker. Mitt jobb ger mig massor. Till exempel en vidgad världsbild, förståelse för andra kulturer och både dåligt samvete och tacksamhet över det liv jag lever. Detta skriver jag om ibland.

Jag lever tillsammans med man, barn och vovve i ett ganska nyinköpt hus. De uppräknade figurerar titt som tätt i min blogg. Jag vill passa på att sända ut en varningssignal för många dagboksaktiga inlägg. De är roliga att titta tillbaka på när mitt minne sviktar. Min vardag är också din.


Ett stort intresse som kommer lite í skymundan i vardagen är min hund. Vi har testat på både det ena och det andra. Det vi fastnat mest för är agility och rallylydnad. Vovven heter Jack och det som just nu skrivs mest om honom är hans eventuella ryggproblem. Senare i vår ska vi gå en kurs som handlar om att lära känna sin hund. Det kommer säkert dokumenteras.

 
Ett annat stort intresse är träning för mig. Jag tränar för att det är roligt, jag mår sjukt bra av det och för att jag ska ha ork och energi att hänga med i en treårings tempo. Jag älskar zumba och springer gärna på zumba-event med duktiga instruktörer från all over the world. Självklart dokumenterar jag detta på bloggen.

Jag är en riktig bokmal och läser mycket mer än jag tittar på tv. Jag bloggar dock mycket lite om böcker just här eftersom detta intresse har en helt egen blogg. Den heter Det mörka tornet och är nörderi på hög nivå.

Har jag glömt något kommer ni att märka det här i bloggen. Jag hoppas att några nya läsare hittar hit men allra mest hoppas jag hitta några nya, fina bloggar att följa. Ha det gott!!
It´s me in the middle!


 

Inga kommentarer: