6 februari 2015

Sjukt dåliga imunnförsvar, eller?!

Mina intentioner med förra inlägget var ju finfina alltså! Sedan blev John sjuk igen. Feber mellan 38 och 39 ända sedan i onsdags. Nu har han också utvecklat hosta och förkylning. Går på förskolan såklart. Jag vet inte ens varför jag skriver det här inlägget. Börjar bara kännas tjatigt nu liksom. Vartannat inlägg här på bloggen och på Instra handlar om att vi är sjuka. Sedan vårterminen började har någon av oss varit sjuk i princip varje dag. Utom förra helgen då när vi visserligen var krassliga men orkade med några små aktiviteter. Det var himlen. Nu ligger John bara i soffan och tittar på film. Calle är också sjuk men på jobbet såklart. Jag försöker träna på kvällarna för att komma ut från vabb-bubblan. Annars försöker jag städa lite (har hunnit med övervåningen på 3 dagar) men sitter mest bredvid en sjuk och ledsen John och läser. På förmiddagen i dag verkade han bättre. Är helt säker på att han inte hade feber och han ville leka. Så vi lekte med bilarna och sedan en inte-stöta-golv-lek där golvet var fullt med hajar och soffan en båt. Hur kul som helst! Sedan tyckte jag vi kunde passa på att ta en promenad och få luft. John låg i vagnen och blundade nästan hela tiden utom när vi stannade och tittade på barn som åkte pulka. När vi kom hem igen hade han 39 grader. Dagen fortsätter.

Min lillasyster var sådan där unge som var sjuk jämt och fick allt. Jag var tvärtemot. Var aldrig sjuk och minns att jag var avundsjuk på syrran som fick ligga hemma och bli ompysslad. Barn förstår inte sånt. Jag hoppades att John skulle ha ärvt mitt immunförsvar men har alltid tyckt att han varit väldigt lik syrran som liten. På mer än ett sätt tydligen!
                                    

Inga kommentarer: