12 februari 2015

Prat-anteckning

De säger ju så roliga saker de där ongera. Ett sånt här inlägg är mest roligt för mig, det vet jag. Kan ändå inte låta bli att skriva ner Johns roligheter han säger.

I dag. John vill inte sitta med vid bordet när vi andra äter:

Jag: -Jag vill så gärna att du sitter här med oss John. Mamma har ju längtat efter dig hela dagen.
John som först funderar en stund och sedan säger: - Det gör mormor med. Sant.

Nu ikväll. Jag frågade John, som åkte runt runt på sina bobbycar om han skulle hänga med ner till farmor och farfar på undervåningen eftersom jag skulle gå och byta om till träningskläder. John stänger samtidigt dörren till vårt sovrum och säger: - Jag bara jagar Jackie så jag ställer in bilen här istället. Jag stänger dörren också. Jag: -Kan du inte hålla dig annars? John: -Nej det går inte så jag ställde in bilen där istället. Bra med självinsikt!

En annan gång när vi pratade om hur John blivit till. Lång historia eftersom det innefattar sjukhus, sprutor och grejer. Vi vill att John ska ha hela bilden tidigt. Vi säger ju alltid att vi var så glada över den hjälp vi fick och var/är så lyckliga när vi fick honom och så vidare. Den här gången la John i alla fall till: -Då fick ni mig och jag fick er! Låter fjuttigt men jag fick tårar i ögonen. Så sant!

Inga kommentarer: