10 februari 2015

Nypremiär del 2

Vinteridrottsdag. Vi hade flest elever som ville åka längdskidor eller skridskor så vi lärare som jobbar med de nyanlända fick dela oss jämt på dessa två aktiviteter. För mig blev det längdskidor och jag fick låna ett set av en kollega för att kunna åka. Eleverna åkte alla för första gången och flera kommer från Afrika och är inte alls vana vid snö. De ramlade massor i början av dagen. De kämpade och halkade. De har säkert blåmärken på rumpan i morgon. Men det gav inte upp. I slutet av dagen hade de hittat knycken och var stolta som barn: "Emma! Såg du! Jag åkte hela den sträckan utan att ramla". En elev var riktigt nervös innan men vid dagens slut ville hon att jag skulle prata med personalen på boendet så hon kan låna skidor och åka på helgerna. Så glad, nöjd och lycklig! Vi hade en superdag tillsammans och jag åkte säkert minst 6 km sammanlagt! Har då själv inte åkt sedan någon gång på mellanstadiet. Till helgen ska jag införskaffa egna längdåkningsskidor!!
                                                

3 kommentarer:

livet på myra sa...

Ååhh va kul för barnen!! Måste va helt crazy med all snö! Nu har jag åkt skidor tre dagar av fyra och jäklar vad det känns i kroppen alltså. Ikväll körde jag också ett step-pass efter att ha åkt längd på em. Kommer jag aldrig mer att kombinera kan jag lova. :) Hoppas du finner något bra.
Kram

Emma sa...

Ja, det är ju i alla fall en annan känsla när man försöker lära sig att åka på den. De där dagarna är alltid hur bra som helst och ungdomarna är alltid superglada. Samma sak med de som åker skridskor! Aja, man ska inte överdriva träningen. Men man får ju passa på nu när det finns snö också! :-) Kram

Emma sa...

Ja, det är ju i alla fall en annan känsla när man försöker lära sig att åka på den. De där dagarna är alltid hur bra som helst och ungdomarna är alltid superglada. Samma sak med de som åker skridskor! Aja, man ska inte överdriva träningen. Men man får ju passa på nu när det finns snö också! :-) Kram