7 februari 2015

Nygammal slalomdebut

Den här helgen hade jag planerat att genomföra min andra slalomdebut (åkte massor på högstadiet/gymnasiet men inte en gång sedan dess) med några vänner och min familj. Vi skulle dra till backarna i Sunne och John och Calle skulle åka pulka med en vän och hennes son. Jag skulle åka slalom med annan vän och familj. Men eftersom pulkavännens son varit sjuk hela veckan plus att John fortfarande låg runt 39 grader i morse så ställde vi in det. Slalomvännerna bestämde sig istället för att åka till Dömlebacken som ligger precis här intill. Mindre backe, billigare, närmare. Jag bestämde lite egoistiskt att Calle fick ta över vabbandet i dag (egoistiskt för att jag valde bort sjuk son framför skidåkning) eftersom jag faktiskt behövde få komma ut en stund. Och så hängde jag på! Hyrde skidor eftersom jag inga har och vädret var fantastiskt! Dömlebacken har bara en knapplift också, passade mig utmärkt. Jag var supernervös och rädd inför första åket men desto mer jag åkte desto mer kom det tillbaka. Jag var väl ingen svan direkt och snabbt gick det väl inte. Men jag tog mig ner och jag hade dessutom skitkul! Gissa om jag gör detta igen! Lite öm i vaderna bänkar jag mig nu tillsammans med hela familjen framför årets första delfinal till melodifestivalen. Yeah!!


4 kommentarer:

Maria Gartman sa...

Åh, Dömle känns helt lagom stor för min eventuella come-back också! Och pulka för herrarna ;)

Emma sa...

Å kul!! Vi kan väl boka en dag när alla är friska igen? Krams

Maria Gartman sa...

Oh, nu kanske jag har lovat för mycket...iiii! Framför allt undrar jag hur man ska kunna åka pulka på ett vettigt sätt med både M och O. Men det går kanske! :)

Emma sa...

Nej då! Det går fint! :-) John och Oliver kan väl åka själva? John åker superlätt med stjärtlapp! Borde väl Chrille och Calle klara av? Backen är ju jämt bredvid så man kan ju åka förbi och titta till dem då och då.

Kram