1 februari 2015

Lugn söndag

Vi vaknade halv nio i dag. Halv nio!! Jag var nästan i chock men skönt var det! Vi hade inga planer för dagen och eftersom det hade snöat hela natten och fortsatte hela dagen också var det inte alls lönt att ge sig ut på några större äventyr. Så vi skottade oss ut efter frukost. John hjälpte till att göra gångar så vi kom upp på baksidan. Jag gratistränade genom att skotta uppfarten två gånger under dagen innan snöandet la sig. Stjärtlapp- och pulkaåkning fick vi till i vår lilla fina backe. Vi konstaterade att vår lilla snögubbe från igår var ordentligt översnöad!

Efter lunch hade vi ändå tänkt oss en tur in till stan. Men alla var så trötta. Vi funderade ett tag på om John var sjuk igen men det är nog Calle som tagit över bacillen. Jag är grymt sliten, vet inte vad förra veckan gjorde med mig! I varje fall stannade vi hemma. Calle somnade i sängen och jag låg i soffan och kände mig lycklig över mitt barn medan han målade, la pärlplattor och till sist drog in mig i lite spelande. Målarboken var en med bokstäver som han fått av moster i julas. Vi pratade kring bokstäverna, hur de lät och sedan målade han med koncentrerad och väldigt snabb energi. Gullunge!
Efter det tyckte John det var dags för fadern i huset att vakna så det löste han. Sedan bakade vi chokladbollar. Typ världens bästa godis/fika ju. Jag tog en snöig promenad med en ljudbok och Jack. Lite lekande med bilar hann vi också med innan kvällsmat (våfflor) och nattning! Underbart skön dag på det stora hela!
Jag har gjort mitt bästa för att fylla på energidepåerna den här helgen. Jag är rädd för att jag inte riktigt lyckats fullt ut men den kommande veckan är betydligt lugnare än den förra. Dessutom har jag ju någon timme kvar när jag ska slänga mig i sängen med en god bok!

Inga kommentarer: