15 februari 2015

Livet leker

I dagarna två har jag njutit av busiga, glada John igen! Jag tror han är rätt så nöjd själv för hela ungen är ett enda stort leende hela tiden. I går när vi åkte till mormor kunde han inte sluta fråga: "Ser du mormors hus nu mamma?", "Är vi framme nu?", "Nu då?". Förväntansfull. Och han åt mormors goda köttgryta med stort välbehag. Mat han aldrig rört annars. Strax före sju reste sig John från leken och deklarerade att han skulle åka hem. Vi hann knappt ut ur Sunne innan det snarkades i baksätet.
I dag började vi dagen med en promenad i Mariebergsskogen. John gick själv och höll mig i handen nästan hela tiden. Han som aldrig vill gå annars. Fulla av energi kanske? Dagens gulligaste var när John och Jack tittade på kaninerna tillsammans. John tyckte dock att hästarna var gulligast.
                                               
Efter M-skogen intog vi lunch på vår favoritrestaurang Söta grodan och John åt nästan tre pannkakor! Sedan åktes det rulltrappa, för vissa för första gången. Lite läskigt var det nog men sedan handlade vi en uppsjö nya kalsonger och några nya byxor. Vidare till XXL och Bergvik där vi letade skidor åt mig. Blev inga denna gången tyvärr. Däremot blev John väldigt fikasugen och det var vi ju med på såklart. Jag fick väl med mig två klänningar från Indiska i alla fall innan vi åkte hemåt. Nöjda med att få göra saker tillsammans igen. Min träning blev tyvärr inställd p.g.a sjukdom så vi hann väl storstäda huset och laga lasagne till kvällen. Mat som John också åt med god aptit. En sån skön känsla bara det! Att se honom äta och dricka igen! Sedan hade en uppskruvad John mycket svårt att somna men han får väl spara på lekenergin till förskolan imorgon.

Inga kommentarer: