11 januari 2015

Små steg tillbaka

Så fruktansvärt däckad man kan bli av en magsjuka. John verkade bättre, om än mycket medtagen i fredags. I går lördag var han sämre igen och kräktes två gånger till. Han orkade knappt annat än att ligga utsmetad i soffan hela den dagen. I dag har han varit betydligt piggare igen men med magsmärtor. På eftermiddagen sov han över fyra timmar och nu på kvällen har han ätit det mesta på hela helgen utan att få magsmärtor. Jag tvivlar på att han orkar vara tillbaka i någon förskoleverksamhet före onsdag. Vi har gett honom vätskeersättning och små skedar vatten hela tiden, allt för att förhindra uttorkning.

Jag blev själv smittad i går. Kräktes bara en gång men mådde mycket dåligt hela dagen. Illamående och magsmärtor. Jag är dock otroligt glad över att Calle ej har åkt dit än för det hade varit hemskt om alla tre var sjuka samtidigt! Nu på kvällen känner jag mig nästan återställd igen så det får man tacka den gode guden för. Magsjuka är något av det värsta man kan få! Och fast det var urtrist att knappt hinna jobba två dagar innan vi blev sjuka igen så får man hoppas på att det värsta är gjort för denna terminen! Ångest och dåliga samvetet över att inte vara på jobbet kommer man nog aldrig ifrån dock har det blivit lite mindre sedan jag fick barn. För John går såklart alltid före jobbet.

Inga kommentarer: