21 januari 2015

Ont i rumpestumpen

Jag är smart! Inte. Hade redan bokat pump som jag skulle träna idag. Sedan lade de ut extrainsatta jumping fitness - pass så då skyndade jag mig att boka ett sådant också efter mitt pump-pass och struntade i att boka av det första eftersom jumpingen bara är 30 minuter. Glömde dock att 1. jag hade redan grym träningsvärk 2. benen brukar alltid vara trötta och stumma efter pump. Och 3. jumping är värsta värsta benträningen eftersom man trycker sig ner i studsmattan och jobbar stenhårt mage, ben och konditon. Kunde knappt gå när jag kom hem. Hade dessutom skottat snö 20 minuter när jag och John kom hem från förskola/jobbet. Smartskallen. Superträningsonsdag alltså. Ser ni någon som kryper runt på Dejeskolan imorgon så är det antagligen lilla jag. Men fy tusan vad jumping är roligt!!
Bild lånad från NWT som besökte Hälsohuset
förra helgen när de hade öppet hus och invigning.

2 kommentarer:

livet på myra sa...

Usch! Själv körde jag ett eget tabata - pass i sön så jag hade sån träningsvärk att jag fick hoppa pushen i tis. Hade varit omöjligt att komma ner utfall och knäböj. Oj,vad den där studsträningen låter kul.
Kram

Emma sa...

Jaa, Tabata är hårt ju!! Vet inte om jag skulle orka göra det själv. Skulle antagligen inte köra fullt ut om inte någon stod och skrek på mig. Jumping är fruktansvärt roligt! Du får komma hit och prova! Körde Fight it idag. Också fruktansvärt roligt! Krams