18 januari 2015

Go söndag

Helgfrulle och träning började dagen för mig. Perfekt! I nya lokalerna där jag tränar är det numera super att träna med de nya styrkemaskinerna. Förut var det rummet så himla litet så det lockade mig inte alls. Nu är det stort och luftigt. Hur bra som helst. Så slipper man vara helt beroende av att det ska finnas tid och plats på passen. Jag tyckte det var roligt dessutom. Verkligen en egen stund om man skärmar av med musik som jag gjorde.
             

Hemma väntade grabbsen på att vi skulle ta en promenad. Så vi halkade runt en stund och hade sedan tänkt köpa indisk mat till lunch. Men eftersom de ändrat sina öppetider att börja från 13 på helgen så var det på tok för sent för oss! Istället blev det ugnspannkaka, lingonsylt och stekt bacon till lunch. Bra mycket billigare blev det ju faktiskt också! Letar efter sådan mat som går relativt snabbt, passar barn och är billigt! Vi måste bara sänka vårat enorma matkonto. Hittills har vi hittat just ugnspannkaka, makaronilåda, rösti och gröt. Mottager gärna tips på flera sådana rätter om ni har några. Det ska helst gå att göra en vegetarisk variant också. Griskött förutom bacon (hittar inget bra alternativ) går också bort. 


Eftermiddagsslöheten börjar så smått sänka sig över oss. Jag och John rörde ihop en kaka till kompis Oliver som ska komma och leka om en stund. John tittar på film och jag ska absolut slänga mig på sofflocket en stund.

2 kommentarer:

livet på myra sa...

Ja, fy vi har också ett dyrt matkonto. Tror det beror mycket på att vi i stort sett alltid äter sallad till maten och gärna köper sån påse med mixsallad. Sen har jag matlåda till jobbet och Lars ska också helst ha med sig vissa dagar. Ni som köper laktosfritt också, det är ju skitdyrt! Blä.
Har ni testat kesoplättar någon gång? Då kan man välja om man vill ha något till eller äta dem som de är. Annars försöker jag göra "ugnsform-mat" som lasagner, pastagratänger, eller grytor när man kan blanda i olika saker och dryga ut med sås. Soppa är också gott. Min favorit nu är tacosoppa med vitlöks creme fraiche i. Den kan ni göra en egen variant på.
Kram

Emma sa...

Både vego o laktosfritt är rätt dyrt! Kesoplättar har jag ej testat. Låter värt att kolla upp. Älskar också form-mat o lasagne men inte så snabb mat dock. När man kommer hem fem o John behöver äta innan sex för att inte trötta ur totalt. Men bra om man gjort på helgen o har kvar så man bara kan värma. Soppa äter inte John tyvärr, åt det mkt förr dock, gillar det Med!