24 januari 2015

Dagen idag

Jo då! Den gick ju den här dagen med. Trots sjukt barn och snöstorm. John har haft runt 38 hela dagen och varit mestadels pigg och velat leka. Förutom en stund på kvällen när han var trött och mammig. Vi har försökt roa oss så gott vi kan här hemma. I natt när John vaknade och grät på grund av öronvärk lovade vi honom en ny bil om han tog alvedonen (vägrade och skrek först) så det var jag och inhandlade under förmiddagen. Jag hittade även ett Alfons Åbergs pussel som vi roade oss med. Dessutom har vi byggt koja, bakat muffins, skrivit ut och målat alla alfabetets bokstäver (ska upp på väggen i morgon), spelat fotboll, lekt med bilar, tittat på film och ätit lördagsgodis. Uppfinningsrikedomen får vara enorm när man inte kan gå ut!
Vi har väl också insett att John hade sitt första kruppanfall i torsdags natt. Då vaknade han med andningssvårigheter och skrällhosta samtidigt som han bara grät och skrek. Jag hade nära till panik en stund och Calle värmde bilen för vi var verkligen på väg att åka in till akuten. Jag är inte den som blir nojig i vanliga fall. Inte blev det bättre av att vi ringde 1177 men aldrig kom fram heller. De hade nog kunnat konstatera krupp så hade vi sluppit ha ångest hela natten. Jag hoppas det inte upprepas i natt eftersom jag är ensam hemma. Calle är och spelar. Men nu vet jag åtminstone vad det är och hur jag ska bära mig åt för att lindra. Är själv dessutom superdupertrött efter intensiv vecka och två nätter med dålig/avbruten sömn på grund av kruppen ena natten och öronvärk andra. Pirrar i händer och ben till och med så hej hej chipsskålen, soffan och kanske en film.

Inga kommentarer: