1 januari 2015

2015 - dag 1

Jag tror inte vi hade kunnat ha en bättre nyårsdag än idag. Vi höll ut ända till klockan 1 i natt faktiskt. Satt och slö-glodde på film, skålade lite oengagerat och störde som vanligt ihjäl oss på folk som tycker det är helt fantastiskt att skjuta raketer i några timmar. Jag kan fatta att man tittar på ett arrangerat fyrverkeri men detta, att bara skjuta hemma för sitt eget dumma nöjes skull. Nej. Då har vi inte ens en skräckslagen hund längre som vi kan våndas med. Jack grisade i soffan och tittade på sin höjd upp några gånger med ett mycket missnöjt ansiktsuttryck. John vaknade precis när vi skulle lägga oss. Skyller det på fyrverkerier till viss del eftersom grannarna bakom oss smällde av några riktiga salvor så att det skakade i Johns fönster. Men..jag skulle ju inte skriva långa harranger om hur idiotiska jag tycker folk är med sina raketer.

Jag vaknade närmare nio i morse faktiskt och vi åt nog frukosten närmare tio. Skönt och slött. Därefter gick vi ut på en promenad hela familjen. Lite ledsna var vi över att det var töväder men då kunde vi gå ut på baksidan och bygga Johns första snögubbe. Lite lik pappa blev den allt! Rasade dock ihop nästan genast gjorde den eftersom temperaturen fortsatte stiga. Lika glada var vi för det och fortsatte leka i snöslasket.
                                
Vi tyckte vi kunde fortsätta vara ute så jag åkte och köpte korv som vi grillade till lunch. Hittade några marshmallows som blev efterrätt. Grillade, smälta är de ju fantastiskt goda. Tyckte dock inte John utan han valde istället mer korv till efterrätten. Blev närmare tre timmar ute i friska luften.
                             
Efter det tyckte vi det var befogat att titta på tv/I-pad (John), ligga och läsa bok/spela tv-spel (jag) eller sova en stund (Calle). Sedan byggde John och jag med järnvägen och vid middagen pratade vi om hur John blev till. Fina ord från Lilleman då: "Då fick ni mig och jag fick er": Exakt så var det! Nu sover John och jag har halkat runt ute en stund med Jack. Ren is på vägarna nu och detta plask/isbana är nog mitt värsta väder. Tänk att dagen i går och dagen i dag kan vara så totalt olika vädermässigt!

Inga kommentarer: