8 december 2014

Zumba heaven


Fantastiska helg! Fantastiska Steve Boedt, Kass Martin och så Paula Mendes då. Vilka totala stjärnor. Vilket fantastiskt ös med Steve och Kass som är två fantastiskt duktiga Zumba jammers (som jag har lärt mig att det heter när man har kommit väldigt högt på Zumba-skalan).300 dansade personer, de flesta duktiga instruktörer, vi där mitt ibland! Är faktiskt rätt stolt över att jag vågade åka dit. Zumba-amatör som jag är!

Vi hann ha en härligt, pratig roadtrip på vägen dit och hem. Bara prataprataprata. Kom fram till Gbg och åkte direkt till Lisebergs julmarknad. Där åt vi ett väldigt gott vegetariskt julbord. Strosade runt ett tag innan vi åkte och checkade in på hotellet. Vilade lite. Eller..vi var för överpeppade och förzumbade mest i spegeln.

Insläpp från sju och vi var där nästan prick. Då var kön redan meterlång och de passade på att dela ut ett slags kontrakt som vi skulle signerade. Vi lovade att inte filma, sprida vidare. avslöja hemligheter och såklart, produktionsbolaget fråntogs allt ansvar om vi skadade oss eller dog. Kvart i åtta var vi inne men eftersom det var många kvar där ute förstod vi att det inte skulle böra åtta som planerat. Hastade ändå in på en av endast två toaletter. Satte oss sedan på läktaren och väntade och väntade...

Alla kameror och lampor var såklart uppriggade inför inspelningen av zumbavideon "Zin 55" som var hela eventets orsak. Såg seriöst ut. Efter en halvtimmes väntan började nervositeten krypa på. Skulle vi kunna hänga på alla duktiga? När Steve och Kass  väl kom ut skulle de först spela in ett litet prat-intro till videon. Och det blev omtagning på omtagning. När vi väl fick komma fram till scenen var vi riktigt riktigt sugna. Alla var rätt kamerakåta, utom vi då. Så jag försökte hålla mig bakom den långa kameraarmen som svepte över oss dansande. Men de gick även runt med en kamera så har jag otur har jag lyckats blivit fångad på filmen trots tappra försök till det motsatte. Troligare är nog att de redigerade bort min svettiga nuna. Hihi.

Efter ett tag glömde man dock alla kameror för trots att jag inte hängde med i alla svängar så var Steve och Kass något av de mest fantastiska zumba-dansare jag sett. Och energin i lokalen var totalt underbar. Alla bara körde, var glada och hade superkul. Efter varje dans stannade produktionsbolaget oss och medan de tittade om tagningen höll underhöll Steve och Kass oss. Så roliga och härliga människor! Tyvärr var vi (de) så bra att ingen omtagning behövdes. Något som jag sörjde eftersom alla danser och steg var superroliga och fantastiska. Hade verkligen velat köra dem alla flera flera gånger. När sista låten ebbade ut närmare 23 var det med sorg i hjärtat vi lämnade alla dansare, Steve, Kass och Paula att dra vidare på efterfesten som alla var bjudna till. Vi spenderade en timme åt att åka runt i Gbg och leta mat. När det var gjort var det med nöd och näppe vi orkade ta oss tillbaka till hotellet och stupa i säng. Så lyckliga.

På söndagen åt vi frulle på hotellet och var hemma runt ett. Då drog min glada familj med mig på leklandet där vi också hade superroligt några timmar. John hade inga skrupler över att åka den stora, röda kanan utan tillbringade mestadelen av sin tid i den. Springa upp, åka ner, springa upp, åka ner. Igen och igen och igen.

Jag hoppas jag kommer att ha förmånen att träffa Steve och Kass igen. Om inte så har det varit fantastiskt att få uppleva dem denna gången!

Inga kommentarer: