19 december 2014

Så j****a trött

Såhär är det alltid första dagen på ett lov. Tröttheten slår nästan ner mig och musten har gått ur totalt. John är ungefär i samma koma och det var inte alls dumt att sova till halv nio i morse. När vi väl masat oss upp började jag snart fundera på var jycken var. Ropade men hörde inte ett pip så därför antog jag att Calle tagit med honom till jobbet. Men nej då. Han låg helt ihopkurad i soffan och blängde bara på mig för att sedan kura ihop igen. Frukosten var inte slut förrän närmare tio och därefter bröt vi ihop lite när jag skulle få John att kliva in i duschen. Vi piggade på oss lite när vi tog oss ut på promenad i strålande solsken. John fick både filt, gosedjuret, napp och filt med sig. Han frågade till och med om han fick somna men vi sjöng om pepparkaksgubbarna istället. Jag gick supersakta eftersom den underbara snö som kom naturligtvis smält bort och frusit till is. Det passade dock min kropp utmärkt eftersom uppförsbackar nästan tog musten ur mig. Vardagen har alltså slitit rätt hårt på oss alla. Därför är det skönt att bara vara de fösta dagarna. Fixa lite simpelt julgodis verkar lämpligt.

Jullovet kan inte börja bättre. Sovmorgon, sen frullen och solen skiner!


Inga kommentarer: