21 december 2014

Fjärde advent

Då var vi alltså framme vid fjärde advent och julkänslan har äntligen kommit över mig. Calle åkte och köpte och John och jag klädde granen här på kvällskvisten. John var i extas och jag tycker alla grejer kring jul är så mycket roligare nu när John kan vara med och hjälpa till och glädjas. Innan dess, på förmiddagen, mötte vi upp familjen Gartman i skogen vid hembygdsgården. Där i skogen finns det både tomtar och troll. Och en superbra grillplats. Alltså grillade vi till lunchen och tog en promenad efteråt för att kika runt i trollskogen. En promenad som var mycket längre än någon sträcka John gått tidigare, mig veteligen, och han var riktigt slut innan vi var framme.
                                     
Det blir mycket springa och leka "du kan inte ta mig" för att få med sig tre-åringar.
Dagens roligaste kommentar är Oliver som tyckte det såg ut som trollet ovan satt och gjorde tvåan samtidigt som benen höll på att gå av. Jag håller med honom och John var inte heller sen att snappa detta. Extra rolig detalj nu är att John är så intresserad av bokstäver. Pekar ut "sina bokstäver" i allt han ser och kan stava sitt namn "muntligt". Så stolt lärare mamma!!

Inga kommentarer: