20 december 2014

Fantastiskt väder!

Tyvärr var vi ju tvungna att åka in till stan idag för att inhandla de sista grejerna till jul. Så är det när man är ute i sista minuten, man får stå sitt kast. Den smarta idéen var dock att vi bestämde oss för att ta hunden med och rasta av honom i Mariebergsskogen. Mycket roligare än att gå på gatorna hemma för tusende gången och extra aktivering i ny miljö. Tack vare den strålande solen (så saknad och efterlängtat) tyckte vi nog alla att det var en fantastisk förmiddag. Vi gick till och med ut på spångarna, ut till fågeltornet. Verkligen en härlig och energi-givande promenad. Energi som vi sedan behövde när vi skulle ut och slåss i affärerna. Jag lovar, vi blev inte långvariga. Calle gick vilse och John somnade av ren utmattning. Jag drog med mig Nikon-kameran också. Mitt nyårslöfte är att jag ska bli bättre på att använda den. Bilderna blir ju ungefär en skvadiljon bättre än med mobilen.

2 kommentarer:

Maria Gartman sa...

En skvadiljon minsann?! Nytt ord för mig, men jag håller verkligen med...!!

Emma sa...

Tänker du börja använda det? Ganska hemmagjort! :-)