9 november 2014

Nöjen och måsten denna söndag

Ujuj, sitter här på söndagkvällen med värk i hela kroppen. Bestämde mig för att putsa alla fönster för att få det klart innan det eventuellt fryser på. Vi har många, stora fönster må jag säga! Trots bra hjälpmedel i form av spray och sug (vilket gör att det går typ 100 ggr fortare) tog det sin lilla tid och efteråt var jag som sagt sjukt trött. Men nu är det gjort! Så himla skönt!!

Förutom det har vi haft ännu en underbar dag. Efter att ha velat gå hem från barndansen efter första låten två gånger i rad har vi tagit ett litet uppehåll. I går sa John att han var stor nu och skulle dansa själv den här gången. Han ville verkligen dit! Men något händer när vi väl börjar, han stannar till och blir ledsen. Sen vill han bara gå hem. Jag vet inte varför. Vi gick hem i alla fall och åkte in till stan. Där åt vi lunch på Söta grodan. God mat och gott om plats för barn. Sedan gjorde vi stan och hittade vinterskor till både Calle och John. Jag fick ett par nya jeans och fönstren fick nya gardiner. Vi avslutade med fika på Wayne´s och miljöträningspromenad för Jack.


Det kanske låter som världens tråkigaste, vanligaste saker men vi hade verkligen jättemysigt.

Nu ska jag kurerar mig med te och en god bok. Jag började redan känna av förkylning, ont i halsen och sedvanligt munsår igår. Jag ska INTE bli förkyld till i morgon för då ska jag på ännu ett zumba-maraton (1,5 är maraton för mig) med bästa Paula Mendez. Får inte missa det!!!

2 kommentarer:

livet på myra sa...

Det lät ju dom en toppendag!! Härligt med tid tillsammans!
Kram

Emma sa...

Den där tiden tillsammans är så viktigt! Det är ju så lite av den varan under veckorna. Krams