8 november 2014

Hinna mycket utan stress

I dag blev verkligen en sån där dag då man känner att man hunnit mycket men utan att stressa det minsta. Jag tycker om att ha saker att göra. Dock inte när det blir så att man bara ska stressa för att hinna med allting. Vi fick en lång, vilsam morgon med den sedvanliga helgfrukosten. När vi kände oss redo tog vi på lite extra kläder och gav oss ut i småduggandet för promenad. Vi gick förbi hundaffären och investerade äntligen i en regnklädsel till Jack. Får se om den lilla katten godkänner lite blötare promenader nu när han är skyddad. Speciellt magen är ju otäckt att bli blöt på. Hem för att äta lunch och sedan var det rallylydnadsträning på Lundagård. Jack klarade av situationer med skällande hundar bättre än vad han gjort förut. Inte lika nervös. Däremot måste jag träna mer på att gå banor med skyltar, inte bara träna på momenten. Var rejält ringrostig och visste knappt var jag satte fötterna. Men roligt ändå!

Vi åkte hem och hämtade Calle och John. De hade bland annat spelat bandy där hemma och John hade tydligen skrattat så han tjöt. De hade inte saknat oss alltså. Vi åkte för att besöka Var dags livs - mässan nere på Lärcenter. Där var många fler utställare än vad jag trodde! John ville helst gå in på bibblan som ligger i anslutningen. Det är där vi brukar hänga när vi är i byggnaden. Vi plockade på oss en ballong och en reflex. Köpte lite fika och titta på Forshaga-maskoten. Deltog i några gissningstävlingar. John testade att slå några golfslag. Jag passade på att anmäla mig som frivillig till Röda Korsets läxhjälp. Något jag velat göra länge. Vi fick väl smita in en stund på biblioteket innan vi drog hem. Naturligtvis fick jag med mig en bok ut.

Sedan tog vi en tur till skokanonen för att titta på vinterskor till Jompa. Alla hade allt för korta skaft tyckte jag så det får bli en tur in till stan i morgon. Något jag hade hoppats slippa men jaja... John åkte i brandbilskarusellen eller vad man ska kalla den (en sån där som man lägger en tia i och så gungar den en stund) och vi åkte hem igen.

Hemma fick John lite frukt framför tv:n och Calle och jag hjälptes åt att dammsuga och moppa alla golv. Tyvärr hade jag börjat känna av halsont och huvudvärk så vid det slaget var mina krafter slut.

John var nog rätt trött han också för han var på sitt mest provokativa humör och/eller så skulle jag bara bära honom.  Vi fick i alla fall i oss våra kycklingwraps och hann snacksa lite framför tv:n innan han bröt ihop totalt och det var dags för sängen för hans del.

Nu har minimannen just slocknat och vi vuxna ska hänga i soffan till senaste avsnittet av "How to get away with murder".

Ingen dum lördag det här. Inte alls dum faktiskt!!

2 kommentarer:

livet på myra sa...

Jag tror på allvar att du har fler timmar än mig på ett dygn...;)
Kram

Emma sa...

Det tror jag inte! Däremot är vi oftast vakna före åtta även på helger. Lägger oss sällan efter elva. Vad jag minns så har ni lite senare morgnar än oss. Helt okej det med! Krams