7 november 2014

Bilbanor och viktigheter

Då var det så fredag. IGEN! Var det inte måndag nyss eller?? Den här veckan har gått FRUKTANSVÄRT fort!! Samtidigt är det så skönt att den är över. Lite jobbigheter har det varit men inget som inte sopar mig av banan i alla fall. John och jag har redan börjat fredagsmyset och sitter i soffan med godiset. Så trötta båda två.

Vi får se om den här helgen kan toppa den förra då vi hade superkul på Johns spökkalas med inte mindre än 3 kompisar, 4 småsyskon, 6 föräldrar och min lillasyster. Och så vår familj då. Och en hund som mer än gärna satt bakom grind i tv-rummet. För många barn för hans del. Vi andra hade dock klätt ut oss litegranna, Halloween till ära, och så åt vi "läskiga" bakverk såsom spindelchokladbollar och spindelchokladkaka. Och så marängspöken så klart. Jag, Hanna, John och Mamma var även på Mårbackas julmarknad och så tittade jag och Hanna på hela två skräckfilmer. Finfint det!
Mamma hade hittat en bilbana till John för hundringen (fynd!!) så den har varit favoritsak här hemma hela veckan. Bra sak att få med John hem från förskolan genom att påminna om banan som väntar där hemma. I dag slutade det dock funka och då fick jag muta med godis istället. Tur det är fredag i alla fall.

Den här helgen har vi egentligen inga planer. Inget utom hundträning, köpa vinterskor, måla några hyllor och putsa fönster. Kanske läsa lite böcker och förhoppningsvis få se lite mer snö. Annars var det inget. En av mina elever ville att jag skulle komma och titta när han spelar handbollsmatch. Så priviligerad förfrågan. Och väldigt fin så det vill jag gärna få till också.

Inga kommentarer: