20 oktober 2014

Monday bloody monday

Jag tror verkligen att Lokavistelsen var lite magisk för min del. Har levt på känslan hela dagen och känt mig pigg och utvilad. På skolan fick vi uppleva en invigning. Av en hundstaty gjord (av för mig) okänd konstnär. Fin ändå! Fick veta att jag får två (inte som jag trodde en) nya elever den här veckan. Nu har jag fått minst en ny elev varannan vecka nästan sedan vi började. Det jobbigaste med det är att vi växer ur våra lokaler. Men vad ska man göra? De måste ju få börja skolan!

Hemma igen var jag inspirerad att laga mer vegomat som inte är köttsubstitut som t.ex. Quorn. Så det blev potatis och mortots-biffar och rostade rödbetor och plasternacka. Jättegott tyckte vi vuxna. John åt inte ett smack!

När jag sedan var och tränade hade far och son en ganska gullig konversation:

J: - Var är Jack?
P: - I vardagsrummet tror jag.
J: - Var är mamma?
P: - Hon är och tränar.
J: - Var är Kenneth då?
P: - Han är ju borta vet du.
J: - Är han i hundhimlen?
P. - Ja, det kan man säga?
J: - Tog han ett hundflygplan dit?

Det mest fascinerande är att han fortfarande minns och pratar om Kenneth då och då. Vårt gamla hus minns han inte alls trots att båda försvann samtidigt.

3 kommentarer:

Maria Gartman sa...

Underbara kloka John! De har ju så söta och logiska funderingar :)

livet på myra sa...

Så fina tankar!
Kram

Emma sa...

Ja, de har ju så mycket i sina huvuden redan gullungarna! :-)