15 oktober 2014

Liten uppdatering

Ibland kan jag avundas mitt tonårs-jag som satt hemma på sin kammare och hade sådär snigelfarts-tråkigt. Som hade tid att skriva brev på minst tio sidor och ligga i sängen och hitta drömmar i taket. Nu för tiden har jag aldrig tråkigt. Jag hinner inte med det! Inte minst vardagen går så fruktansvärt fort. Jag har inte tråkigt, men jag är rädd för att tiden snart är slut!

Men men, man ska ju inte klaga. Jag är ett jättebra jobb, fin familj, vänner. Roligt nästan jämt! Såhär har vi haft det på sista tiden. I lördags åkte vi för att fira mamma som fyllde år. Vi hade bokat bort på Diner 45 till lunch. John fick sin mat i en bil så där var lyckan total. Vi andra åt megaburgare och njöt av atmosfären.
                        
Megaburgare räckte dock inte för mig. Slog på stort och tog en megashake också. Mummamumma!!
                                              
Därefter tog vi en sväng på byn och så hem till mamma och tårtkalas med gamla vänner. John kikade på Josses alla tatueringar och sedan skulle han ha två egna på magen "precis som moster". Hennes tatueringar har han fascinerats av i många år, det slutade med att både jag och mamma också hade tatueringar på samma ställe som moster. Åja, det ska börjas i tid!

Innan middagen tog vi en fin höstpromenad innan fick åkte hem lagom tills John skulle sova. Han somnade som vanligt gott i bilen och rörde sig knappt när jag bar in honom här hemma.
I går var jag på en KANONbra föreläsning med Bo Hejlskov som är psykolog och pratade om hur man kan jobba kring problemskapande beteende i skolan (inte se eleven som ett problem utan att det är den metod man använder för att lösa problemet som är problemet var lite grundtanken, mycket like på den!!). Mitt i fick jag ett sms hemifrån som visade en liten John som fått sitt första trumset. Helt överlycklig var han också! Inte så oväntat och ja, igen "det ska böjas i tid det som krokigt ska bli":
I morgon kommer farmodern och farfadern ht för att agera barnvakt under helgen då det äntligen är dags för vår LOKAHELG! Börjar fredagen med kakbuffé och massage! Det ni!!!!

1 kommentar:

livet på myra sa...

Gud va mysigt med loka! Njut!! Ja ,tiden då man hade så mycket tid verkar vara förbi :) känner igen mig. Och tiden vi har går alldeles för fort. ..
Kram o ha det bra på loka