6 oktober 2014

För gammal för fest?

Under den gångna helgen fick vi besök av min lillasyster. Hon kom med tåget på fredagkväll och Calle fick åka till Kristinehamn och hämta henne där tåget stannat eftersom det tåg som åkt före blivit beskjutet. Helt galet! Var är världen på väg liksom?! Inte var det första gången något sådant hände heller! Usch!!

En av anledningar till att hon kom hit var att vi skulle gå ut och fira Pappas fru som fyllt 60 år. Vi ansåg att en middag på stan var en trevligare present och minne än någon sak. Vi hade beställt bord på Agapi, den grekiska restaurangen i Karlstad. Ett väldigt mysigt ställe, god mat och trevlig personal. Där åt vi ostbricka till förrätt och till huvudrätt åt jag en fantastisk fisksoppa. Måste förevigas såklart!
Vi hade bara bordet till åtta så efter det satt vi i en liten bar på övervåningen där vi var helt själva och hade det ännu trevligare. När vi skulle gå hemåt var det några som tyckte annorlunda så vi alla hamnade på Rock Bar med lite skumpa. Jag och pappa fick bara varsin smutt eftersom det var vi som var kvällens chaufförer.
Vi hade himla roligt och eftersom vi var hemma före tolv kan man tycka att det hade varit en lagom kväll. Jag var ändå supertrött dagen efter (orka hänga med i 60 plusarnas tempo!) så vi hade en rätt lugn söndag. John var inte alls sugen på Funky Kidz, antagligen för att moster väntade där hemma. Så vi gick tidigare, åt lunch och tog sedan med fika till lekparken och tillbringade några timmar ute i det vackra vädret.

2 kommentarer:

Maria Gartman sa...

Know how u feel! Jag hade spetsat in mig på ett glas vin på lördagen. Var ju 9 månaders graviditet + 9 månaders amning sedan. Men jag kunde inte förmå mig, så det blev Cola och tidigt i säng istället..!

Emma sa...

Hehe. Då är du nästan värre än mig ju. Nä, jag förstår dig. Känns nästan tabu om man inte druckit på länge.