14 september 2014

Valvakar

Usch, är så himla nervös för utgången i valet. Vi röstade redan före tio i morse och sedan dess har jag gått med en liten ångestklump i magen. Mest av rädsla för hur mycket röster SD kommer att få den här gången. Den största lycka jag skulle kunna känna är om de åker ut totalt! Det tror jag dock är ganska osannolikt! Det är så hemskt att så många människor inte kan se bakom SD:s skrangliga fasad och se vad de egentligen står för!!! Dessutom tror jag på ALLA människors rätt till samma sjukvård, livskvalité, skola och så vidare. Detta kan vi aldrig uppnå med en moderatstyrd regering. Speciellt inte som vi ser allt mer av privatisering i både sjukvård och skola. Vinstdrivande företag kan aldrig ha elevens/kundens/patientens bästa för ögonen när det viktigaste är att gå med vinst. Jag hoppas fler har fått upp ögonen efter 8 år av moderater så att vi ikväll får se vindarna vända och Sverige återigen bli ett land där svårt sjuka kan få ta det lugnt sina sista dagar i livet utan att även ha ångest för pengar eller att de tvingas söka jobb. Vi får snart se! Återkommer i frågan!

Inga kommentarer: