26 september 2014

Urtrött veckoslut

Jag har inte så mycket till övers för fredagar. Jag tycker inte de är särskilt härliga eller mysiga. Främst för att jag är så sjujäkla trött. (Inte för inte jag stod på fel upphämtningsplats förra fredagen när jag skulle bli hämtat till AW och sedan missade den tidigare bussen hem). Jag slutar visserligen två, och det är ju skönt, men när jag hämtat John har jag ingen ork att göra något och därför blir eftermiddagen ganska tråkig. Ganska många fredagar blir jag och John också ovänner för att vi båda är så slitna.  Resten av dagen är mest en enda lång transportsträcka till att Calle ska komma hem så jag kan lägga mig och vila lite när någon annan "tar över". Sedan vill ingen umgås med mig heller eftersom jag är rätt omedvetet otrevlig när jag är trött så kvällen slutar ofta med att jag ligger i sängen och Calle sitter i soffan. Ofta somnar jag rätt så tidigt!

Den här helgen när jag också en förkylning. Kurerar den just nu med massa te. Jag har lite tur den här fredagen eftersom John gärna ligger i soffan bredvid mig och ser på tv:n. Delar på en filt gör vi också så ganska mysigt ändå. Tacka vet jag istället lördagmornar. Här går vi gärna upp tidigt (före åtta) och myser till det med en långfrukost innan vi går ut på en promenad med hela familjen. Det är en bra start på helgen!!

Inga kommentarer: