7 september 2014

Sköna söndag

Det bästa med helgerna är ju att bara få vara tillsammans. Speciellt som tiden är så kort på veckorna. Jag har mycket ångest över det där nu. Att jag bara ser John ett par timmar om dagen. Det går så fort och snart är han inte liten längre. Vi hann med en hel del bus idag.
                               
Dessutom var det dags för barndansen att dra igång igen. Första gången är alltid den röda mattan utrullad för att det ska var lite speciellt. Vi har ju varit med två säsonger tidigare och då har John varit ganska avvaktande och helst velat bli buren och inte gjort så mycket rörelser. Dock har jag uppfattat som att han tyckt det varit roligt så vi har fortsatt. Men den här gången!! Ojoj vad kul det var! John var med i varenda låt och gjorde rörelser. Skojade och gick med runt i ringarna! Så mycket roligare det blev för mig också och vilken rolig stund tillsammans. I sista låten sjöng vi om ett monster. John ville inte vara med utan stod utanför då, jag tänkte väl att han var trött. Hemma senare sa han att det hade varit mycket roligt (han vill tillbaka direkt vi gått därifrån) men att han var rädd för monstret. Gullet!
Senare hann vi med en sväng in till stan för att kika på mattor till trappan men gick snart ut från stuvbutiken på grund av säljare som stod bredvid och suckade, stampade i foten och var allmänt stressande när man skulle försöka bestämma sig. Hatar sånt! Skit i att sälja till mig då, känner jag! Istället köpte vi fika och tog med detta till Skivtjärn. Varmt som sommaren var det när vi tog en promenad med tillhörande pinnletning. Börjar bli stressigt nu, bara tre veckor kvar! Snyft!

2 kommentarer:

livet på myra sa...

Oj, jag som alltid brukar skryta om personalen på stuvbutiken som jag alltid tycker varit toppen! Tråkigt! Hoppas personen kände på sig vad ni tyckte.
Härligt med dans o musik o va mysigt att de lägger ut röda mattan till premiären!
Kram

Emma sa...

Vi är nog väldigt vana vid perfekt bemötande efter att vi haft så mycket att göra med Värmlandskök. Inser nu vad proffsiga de är där!! Kram