27 september 2014

Matmarknad

Apropå gå upp tidigt på lördagarma så var jag vaken och pigg redan halv 6 i morse. Då hade jag visserligen somnat före halv 10 också. Så jag klev upp, la mig i soffan att läsa i nästan två timmar innan resten av huset vaknade. John hävdade att han inte alls var  6 år utan faktiskt tre (inte vet jag vad han drömt) och sedan spelade vi lite spel innan det var dags för den långa lördagsfrukosten och promenaden. Därefter åkte jag ensam in till stan för att träffa vänner och gå på matmarknaden på Mariebergsskogen. Vi smakade massor av gott. Både dumplings, somaliska sambosa (YEY) och surkålssoppa slank ner, senare även lite kaffe och chokladefterrätt. Vädret var härligt och så även sällskapet! Några knippen ekologiska närodlade grönsaker, hallon- och chokladmarmelad samt rökt lax med mangosås fick följa med mig hem. En hel del av detta går nog åt till kvällens middag. En kväll som jag och John spenderar helt själva medan pappan åker och spelar.

Inga kommentarer: