13 september 2014

Mârtensdags

Wow! September fortsätter att visa sig från sin allra bästa sida. Cirka 20 grader varmt har det varit i dag och strålande sol. Jag började dagen med att ge mig ut med cykeln för att leta pinnar i Friska Forshaga (jaja., det är väl orientering då!). Cirka två timmar senare var jag hemma igen med väldigt stumma ben efter att ha cyklat på min icke-rullbara cykel, vilket i princip betyder att jag måste trampa ganska fort hela tiden eftersom cykeln annars stannar. Samt att jag rusat runt i skog och mark för att hitta så många pinnar som möjligt.
Aha, där var cykeln!


Efter att ha flåsat ur mig på golvet gjorde vi oss i iordning och åkte till Sunne där vi åt lunch hos min mamma. Sedan packade vi in oss i bilen allesammans för att åka till Torsby för att besöka marknaden. Detta som var årets händelse när jag gick på gymnasiet var i dag en uppvisning i total cellskräck på grund av asmycket folk, skräpchocksvarning och till sist tantvarning på tivolit när den höga musiken och alla snurrande karuseller gjorde mig åksjuk. Då åkte jag i själva verket inte en enda karusell själv. Men jag fick i alla fall med mig flera goda knäckebröd hem och John åkte bilar som gick runt på ett spår fyra gånger. Någon annan av karusellerna var inte aktuell. En ny grävskopa följde väl också med oss hem.
Runt, runt, runt.
Hemma igen hos mamma hade jag det totalt njutningsbart när jag satt på hennes lilla veranda i solen och tittade på John som lekte medan snälla mamma lagade god mat åt oss alla. John och jag gick också ner till vattnet där jag tror jag fick till årets sista sommarbild!
En sista känsla av sommar.
Nöjd och glad tittar jag på båtar med John.
I kvällningen åkte vi hem med vår trötta unge som tokslocknade i bilen. Nu ska också jag krypa ner i sängen med min bok och mitt snacks. Nattinatt!

2 kommentarer:

livet på myra sa...

Det va riktigt mycket folk fick jag höra av en annan också. Tur att vi inte åkte upp för jag hade fått panik.. får se om det blir en sväng upp idag el om vi hoppar i år. Synd bara att det är sån skillnad på marten i Torsby i Sunne.
Kram

Emma sa...

Ja, jag drar mig nog för att åka igen! Bättre är det ju egentligen inte. Bara samma saker om och om igen. Räknade till fem stånd med torgkläder på en och samma gata! Sedan fanns det hur många till som helst! Samma sak med massa annat. Samma om och om igen. Tog de bort 2/3-delar skulle det vara samma saker men mycket mycket mindre. Roligare att gå i sunne då där det är en eller två gator men olika att titta på!