21 september 2014

Chipsavslutning

Just nu ligger jag i sängen med chips som blivit kvar efter helgen, huvudvärk och ont i kroppen. Trött som en get efter helgens alla bravader. Lyckades klämma in enorm mycket saker men insåg inte riktigt hur mycket det var förrän nu. Typ. I fredags tackade jag ja till att gå ut med kollegorna och käka. Hade verkligen tänkt mig en tidig kväll där jag tog 12-bussen hem. Det försökte jag  också med men stod visst på fel hållplats så fick snällt vänta till halv 2-bussen istället. Vilket innebar att jag var hemma SENT! Det var anledningen till att jag var dödstrött resten av helgen. Men jaja, vi hade i alla fall en astrevligt kväll! Vi käkade på Via Appia. Där får man in maten med en rykande het lavasten. Sedan steker man sitt kött själv. Dessutom finns ett stort buffébord med massor av goda tillbehör. Jag som aldrig kan bestämma mig tog en sådan där mixad tallrik där man får lite av alla köttsorter plus räkor, fisk och mussla. Gud vad gott det var! Gott vin till det. Skrattade mycket denna kväll!!
                                       
Lördagen och svärmor och svärfar var här. En gammal elev var också på besök och vi hade alla en trevlig kväll tillsammans. Eleven fick hjälp med en del skolarbeten och det blev en väldigt tidig kväll för den här tanten.

I dag skjutsade jag hem eleven till sitt och åkte sedan direkt till Värmlands museum där vi hade förstagångsträff för en bokcirkel i feminismens och genusets tecken. Jag hade bara träffat en av deltagarna förut men det kändes som ett mycket bra gäng samt att vi kommer att ha mycket att diskutera. Efter det åkte jag till ännu ett två-timmarspass Zumba. Denna gång med populära zumbatwinz. My god, vilka energiknippen, vilket ös och vilket drag. Två timmar gick fort det och nu är jag trots tröttheten laddad med positiv energi inför en ny vecka. En vecka som börjar utan elever på grund av studiedag.

Inga kommentarer: