24 september 2014

Att inte få nog av cyklar och vissa som är ute och cyklar litegranna

Om jag hämtar John senare än tre på eftermiddagen är han troligtvis ute och cyklar. Samma sak idag. För att få med honom hem måste han få cykla in cykeln i förrådet och parkera den där. När vi kom hemi eftermiddags ville han direkt gå ut på baksidan för att få fortsätta sitt cyklande. Så trots kyligt väder var vi ute en stund. Vi lekte handla-leken där jag sitter på en stol och berättar vad John ska handla. Sedan cyklar han bort till sandlådan där affären tydligen är, lastar mina varor på flaket och cyklar tillbaka till mig. Jag älskar den leken för att den är så enkel för mig plus att det är superroligt att lyssna på John när han cyklar och pratar för sig själv medan han handlar!
                                                   
Förövrigt så mailade jag den där damen på kommunen om värdskap och de nyanlända MEN ärligt talat fick jag inte många svar. Jag blev skickad runt lite men till slut handlade det hela om att de inte hade något svar att ge, att det var komplicerat och att värdskapandet är ett långsiktigt arbete. Jo! Så har vi tydligen ett så bra mottagande i Forshaga att integrationsansvarig fått åka till Stockholm och prata om det. Sedan blev de sura och hävdade att de svarat mig så bra de kunde. Jag tolkar det som att de blev rätt ställda och att jag sabbade deras lilla bubbla av perfektion...tjaaaaa.....

Inga kommentarer: