24 augusti 2014

Toppenhelg!!

Jag har just förberett klart för (toppen)veckan som ligger framför oss. Jobbmässigt i alla fall så gott det går. I ett klassrum kan man aldrig riktigt planera något eftersom man jobbar med människor och i princip vad som helst kan hända. Det är det spännande med mitt jobb! Jag ska snart krypa ner med min bok. Har hållit igång hela dagen så det kommer kännas skönt i benen. Men först vill jag summera och skriva ner några rader om den härliga helgen som nu ligger bakom oss.

I lördags kom Johns (dagis)kompis Emma hit med hela familjen som numera är mamma, pappa och två bebisar (jag fick hålla den ena som sov en stund på min arm, halledudanedej). Barnen lekte konstant. Och vi andra tittade på(vår familj), vyssjade eller matade(den andra familjen) bebisar. Så åt vi lite makaroner och korv innan Emmas familj åkte hem för att möta upp morfadern.

Vi gjorde oss iordning och åkte till Edsvalla för att träffa mina vänner Natasha och Christine (Maria som också hör till gänget kunde tyvärr inte komma) och olika stora delar av allas familjer. Vi var i alla fall 5 vuxna, 4 barn och två hundar där hemma hos Natasha. Ella är ju som jag nämnt tidigare en ganska näpen valp. Men oj vad fort man glömmer vilka vassa tänder valpar har! Jag tror vi alla fick känna på dem. Det bjöd vi dock på eftersom hon är sååå HIMLA gullig!

Vi hade en supertrevlig kväll då vi hoppade studsmatta, hängde, grillade och åt kräftor. Skrattade massor! Runt halv nio var John helt slut så då drog vi på medhavd pyjamas och vände hemåt. Tog inte många kilometer innan han sov, lillemannen.
I dag söndag ropade vi nästan Halleluja och funderade på om vi skulle gå i kyrkan när regnet gjorde ett långt uppehåll och vi även fick känna solen värma oss en aning. Istället köpte vi en friska forshaga-karta över Deje och åkte dit för att leta pinnar och promenera. Ett ypperligt tillfälle att lära känna byn jag arbetar i varje dag men har rätt dålig koll på i övrigt. Vi hittade till utegymet innan John gjorde nummer två. Vi hade inte några rena blöjor med så det vara bara att vända hem igen. Glada var vi för det när himlen återigen öppnade sig så fort vi klivit innanför dörren!

Så vi käkade lunch, vilade, målade ett varv till på stringhyllorna och for in till Bergvik för att uppdatera Johns höstgarderob. En hög byxor blev det, en sydväst, höstskor, mössa och vantar. John valde själv blinkande bilskor och randig Hello Kitty-mössa. När han har upptäckt Hello Kitty vet jag inte (men jag anar var) men så fort han ser något med denna katt ska han ha det. Hittills har vi investerat i Hello Kitty-glass, tandborste och så mössan då!

En finfin helg detta! Nu, dags att ladda för en finfin vecka!

3 kommentarer:

cojja sa...

Lova har oxå upptäckt denna hemska katt. Önskar att det fortfarande var Bamse som var nummer ett. Särskilt eftersom det mesta med Hello Kitty är rosa.

Emma sa...

Vår mössa var iaf vit och svart- randig!!!😀

Emma sa...

Vår mössa var iaf vit och svart- randig!!!😀