11 augusti 2014

Små projekt

Vi har bott i huset sedan i november men jag får nog säga att vi hunnit göra rätt mycket med huset sedan dess. Både köket och trädgården är rätt så förändrade. Det kan vara påfrestande att hålla på och tänka och fundera kring hur man ska ha det. Färger, knoppar, buskar, träd och allt vad det kan vara som man ska ta beslut runt. Under sommaren bad jag Calle att vi bara skulle vara och ta tag i projekten till hösten (jag lyckades mer med det än vad han gjorde). Jag är inte ens en sådan person som tycker att det är roligt och spännande att planera och fundera. Jag blir mest stressad av att jag ska ta fel beslut och det ska bara vara klart! 
Före
Efter
Å andra sidan vill jag ha ordning och reda och såhär i slutet av semestern har jag fått tillbaka lusten att fixa och fundera igen. I går eftermiddag tog vi äntligen tag i min de av kontorsrummet. Jag har dubbla skrivbord eftersom jag vill ha en hörna där jag kan sitta med datorn/arbeta och en sidan där jag kan ha symaskinen och pysselhörna. Röran har varit total men efter gårdagen känns det mycket bättre. Förhoppningsvis ska jag nu få inspiration att börja pyssla igen!

Vi har även fixat till ett av två totalkaosförråd och en garderob. Börjar hitta i sakerna igen och det är så himla skönt!

2 kommentarer:

livet på myra sa...

Gud va snyggt!! Skönt med ordning o reda!
Kram

Emma sa...

Egentligen hatar jag kaos men ibland hinner man inte med! Tack och kram!