12 augusti 2014

Sista fulla semesterveckan

Senaste veckan har jag och Jompa varit ensamma hemma eftersom pappa Calle började jobba igen i måndags. Vi har tagit det ganska lugnt med små aktiviteter. På måndagen var min pappa och hans fru här för att fira Johns födelsedag. Det var supervarmt och vi placerade vårt bord i den enda skuggan som finns under Hasselnötsbuskarna. Vi hann både äta och fika färdigt innan stora, svarta moln drog in och ett hemskt oväder var över oss. Aldrig varit med om maken som det regnade och blåste. Hammocken gungade och flyttade sig några decimeter. Vi hade sedan strömavbrott i fyra timmar på grund av detta och det var ju spännande! Herreguuuu!!

På tisdagen var Carola, Love och Vide här på besök. Vi åt våfflor och barnen lekte. Vissa blev såhär trötta efter detta tilltag. Sötaste ryggen ever!! 

På onsdagen åkte vi till Natasha och hennes döttrar. Vi fikade och badade i deras pool. Gosade med finaste valpen Ella och vi vuxna fick prata en hel del ifred eftersom barnen lekte för sig själva. Guld!

Torsdagen kom och vi hade inte många planer. Vi åkte bland annat ner till Petruskiosken och köpte glass. Tog selfie som vi skickade till pappan på jobbet för att göra honom avundsjuk. Gick till Röda korset och fyndade en kasse kläder i massa fina färger till John för endast femtio spänn!



På fredagen mötte vi upp Mia och grabbarna och åkte till hennes föräldrars hem. Där fanns också en pool och John kastade sig glatt från kanten. Efteråt deklarerade han att han var tvungen att kissa och gick och gjorde detta. Första gången på eget initiativ! Stort! Det fanns även en klätterställning och sandlåda där. Dessutom matade vi både höns och får. Ovanpå ladan kunde man spela golf. John somnade som en stock på vägen hem och på kvällen anlände farmor och farfar för att gratta den nyblivna tre-åringen. John fick bland annat ett tält. Där var det mycket roligt att krypa in, dra för blixtlåset för dörren och ha en vuxen utanför som lekte "monstret kommer!". 
Lördag och Calle skulle på ännu en spelning. Farfar följde med och jag passade på att få lite egentid på stan medan John hade det fint med farmor. Jag shoppade en del nytt inför terminstart, Stephen Kings nya och nya träningskläder. Tog mig en finfika med tillhörande bokläsning. Lyx enligt mig!
                                       
Till John hittade jag dessa superfina tights på Polarn och Pyret. Superduper mjuka och gulliga!
                                      
Söndag då och det var Hembygdens dag på Hembygdsgården i Deje. Vi drog med farmor och farfar dit och tyckte det var en lagom aktivitet för John. Att titta på veteranbilsutställningen och motorcyklarna var nog det roligaste om John fick bestämma. Till en början var han också väldigt inne på att rida på en av ponnierna. Två gånger ville han dit och rida, satt upp på hästen och ville genast ner igen när hästen började röra sig. Klappa på mulen och luggen gick dock bättre. Nästa gång kanske. Därefter åt vi Indiskt till lunch och vinkade hejdå till farmodern och farfadern som skulle hem till sig igen. Vår lilla familj tog oss en glass till efterrätt på Petruskorren. Hemma ägnade vi eftermiddagen åt att fixa iordning kontoret och förrådden. Det har behövts ett tag.
                                       
När John somnat lyxade jag till det med en stor favorit för mig. Kräftor! Finns det något godare! Jag kände för en film till det så det fick bli första "Hungerspel"-filmen. Har funderat på den länge men eftersom jag fullkomligt avskyr att se bra böcker bli film så har jag tvekat. Filmen var helt okej men kan inte mäta sig med boken, såklart. Men de hade åtminstone inte förstört boken med filmen. Yey!
                           
                                                      En finfin vecka detta!

Inga kommentarer: