17 augusti 2014

Regnigt gör det okej att bulla till det inomhus!

Å vilken lugn och skön söndag vi har haft! Så här stillsamt och ta-dagen-som-det-kommer-dag var det längesen jag tog mig tid till. Eller hade ork till. Under sommaren har man velat göra mycket saker och träffa många människor. Det är så det är på sommaren och solen gör att man bara längtar ut och bort. Det är varit superkul men nu när hösten kommer är det skönt att sänka tempot en aning och ta chansen att bara vara inne eftersom regnet ändå vräker ner där ute! Så i dag bakade jag lite bröd när vi för första gången fick dra tillbaka promenaden när himlen öppnade sig. John hade precis fått på sig alla kläder när han förvånat utbrast; "Men! Det regnar ju!".
                 
Sedan passade vi på att käka lunch och så var det dags för ett nytt försök att få till en promenad men när himlen blev en regnridå igen plockade jag och John in några äpplen. John smakade medan jag kokade äppelmos till frysen.
Därefter fick vi faktiskt till en promenad mellan skurarna och hann dessutom precis tillbaka innan det började ösa igen. Då drog vi oss tillbaka till garaget där vi har tre stringhyllor liggandes. Jag målade ett varv på den ena medan John lessnade ur och fick gå in och titta på Barnkanalen istället.
Såklart hängde pappa Calle med oss hela dagen också. Och lilla Jack fick till slut sin promenad trots upprepade besvikelser. Tog mig även ett träningspass med honom under kvällen så nu har han nöjt krupit upp i soffan. Jag hoppas jag har den här energin jag känner just nu kommer finnas kvar hela hösten. För när min energi är borta då är det sådana här kreativa små projekt som försvinner för mig. Detta inlägg är alltså inte skrivet för att jag ska verka skrytig eller duktig. Det är ett inlägg skrivet i glädje över att jag är jag igen. Pysslig och full med ork!! Jag ska göra allt jag kan för att inte tappa bort den sidan av mig själv igen!

2 kommentarer:

Maria Norlin sa...

Tycker att det låter som en förträffligt härlig söndag! Vår har varit dylik och jag håller med om att det är skönt att sänka tempot lite. Välkommen hösten!

Emma sa...

Så välkommen är den! Mer av dessa dagar och mer lek med familjen Gartman! Kram