31 augusti 2014

Kakorna och solen

Sol, massor av härlig sol har vi fått den här helgen. Så skönt att kunna få lite extra påfyllning innan vintermörkret lägger sig över oss. Helgen rasade som vanligt förbi och jag hann inte hälften av allt jag velat hinna. Desto bättre låg fokus på att umgås så mycket som möjligt. Speciellt som Calle skulle spela en hel del och vara borta eller behöva sova ut på mornarna.

Lördagen började med att vi åkte till badhuset i Deje. Jag har alltid gillat badhuset som aktivitet och nu börjar även John tycka det är superroligt att vara där. Speciellt roligt är det när både jag och Calle är med så han kan "simma" mellan oss. Vi bubblade en hel del också och John vågade även åka en lite mindre ruschkana som går ner i den stora bassängen. Jag vill gärna att John ska ha mycket vattenvana så ska försöka få till en tur tillbadhuset minst en gång i månaden! Efter allt simmade var vi alla väldigt hungriga så vi åkte förbi den Indiska restaurangen och tog med oss mat hem därifrån. Tårna krullar sig så gott är det!! Resten av dagen spenderade vi mest ute. Äppelplockandet har jag redan dokumenterat men John, Jack och jag hann även med en cykeltur till lekparken. Det är så smidigt när John kan cykla själv. Man kommer i alla fall fram betydligt snabbare än om han ska gå (men man slipper vagnen). John somnade i alla fall trött och nöjd på kvällen och jag placerade mig framför skräckfilm (Rec 2) medan Calle laddade för spelning.

Söndagen bjöd på ännu mer sol så John och jag tog vovven och smög ut efter frukost så att pappan skulle få lite sömn efter att kommit hem sent. Njöt i fulla drag av att promenera i höstluften och solskenet. Vi stannade till vid en annan lekpark innan vi återigen gick hem för att titta om Calle hade vaknat. Efter lunch mötte vi upp med halva familjen Gartmans. John och Oliver busade runt och hade hur kul som helst. De var tigrar som jagade varan (och oss) och det hoppades från de högsta höjderna. Vi fikade även på kakbuffén som bjöd på ett 20-tal olika kaksorter.
                 
Efter det sken solen fortfarande varmt och klart så det kändes galet att gå in. Istället tog vi en promenad i skogen hela familjen. En pinne fick jag också fatt på och snart har jag nått mitt mål på 50 pinnar (tror jag kommer över den siffran också!) och mer än nöjd är jag med det. Återigen har John somnat trött och nöjd. Snart ska jag göra detsamma!
                        

Inga kommentarer: