1 augusti 2014

Safta och sylta

Detta var då en dag som det stod Emma på! Jag började med att gå och träna på Hälsohuset för första gången på 1,5 vecka.Varje gång jag haft ett sådant ofrivilligt uppehåll inser jag hur mycket bättre hela min kropp mår när jag tränar regelbundet. För att inte säga mitt psyke. Rastlös och tvär, det blir jag när jag inte tränar.

När jag var klar stod min lilla familj utanför och mötte upp, redo för promenad. Sedan gick vi en lång promme där alla utom Jack hjälpte mig att leta pinnar i Forshaga centrum. Resten av dagen ägnades åt saftning och syltning som varvades med lek med John. Jag hann göra både sylt och saft av svarta vinbär. Dessutom fick jag till två burkar äppelmos. Jag tycker det är jättekul att fixa med sånt här men till vardags är det min ork och kreativitet i köket (eller på andra platser i hemmet, får se om min tilltänkta pysselhörna kommer till användning under hösten) som försvinner först när det är tufft på jobbet. Den här dagen visar alltså på hur väl jag har hittat tillbaka till mig själv under den semestern. Synd att det ska ta en sex veckor bara.

Inga kommentarer: