12 augusti 2014

Absolut sista semesterdagen

I morgon drar alltså allvaret igång för både mig och John igen. Och Jack antar jag. Jag känner mig helt okej med att börja jobba, är förväntansfull till och med. Men det är så bittert att mista all denna tid tillsammans med John. Jag vet att jag har det mer förspänt än många andra. Herregud, vi har varit lediga tillsammans sedan torsdagen innan midsommar. Men ändå! Nu är det pedagogerna på förskolan som ska se det mesta av honom. Det svider!

Vi hade inga planer alls idag utan gjorde lite det vi kände för. Så medan John tittade på barnkanalen på morgonen bakade jag lite mer bröd och plockade av lite mer vinbär. Det är MASSOR kvar ändå. Medan bröden jäste och senare gräddades lekte vi med Johns bilar och pärlplattor. Pärlplattor kan jag uppskatta. Därefter tog vi en tur till bibblan för att lämna tillbaka alla böcker vi lånat tjocka (3 omlån) under sommaren. John vill alltid måla där så det gjorde vi. Vi skrev våra namn: Jag: "J..O..H..N - här står det John": John: "I....E...John" (han skriver) Jag: "M...A...M..M...A - Mamma" John: "I...E...Mamma". Så himla gullig nu när han förstår att man skriver och stavar. I dag fick han nästan till ett J när det var mina välvilliga mammaögon som tittade. När vi skrivit klart testade John I-paden medan jag gick runt och lånade ännu fler böcker än vad vi hade med oss dit. Aja, gammal ovana!
                                                  
Hem igen för lunch. Sedan drog vi ut för att ge Jack en promenad och leka i lekparken. När vi gått fem meter drog tunga, svarta moln över oss. Med de senaste dagarnas oväder i tankarna vågade jag inte chansa på att bli fångad i ännu ett så vi gick in igen. Mycket riktigt började det snart regna spön. Under tiden som vädret skärpte till sig kokade jag bären och hällde saften på flaskor, fikade med John och läste några av de nylånade böckerna i sängen.
                                          
Så tittade solen fram och vi vågade oss på ett nytt försök att ta oss till lekparken. John hade massor av spring i benen och flög nästan fram. Efter 10 minuter i lekparken drog nya, ännu svartare moln in och åskan hördes mullra i bakgrunden. Då tyckte jag det var bäst att gå hem igen.
En riktigt fin avslutning på en härlig semester och en underbar sommar. Here we come hösten!!
 

Inga kommentarer: