5 augusti 2014

3 år

Johns födelsedag detta året kommer vi antagligen att minnas tack vare det oväder som härjat till och från i två dagar. Jag minns inte många oväder av detta slaget med den regnmängd, blåst och åska som farit fram. Och hur fort det varit över oss! I går satt vi ute och åt, fikade för att i nästa sekund se stora, svarta moln rulla in. Vi hann precis bära in alla saker innan regnet piskade och det blåste så att vår hammock gungade fram och tillbaka. Vi var strömlösa i 4 timmar och det har aldrig hänt sedan jag flyttade från landet-landet när jag var cirkus 15 år.

Mitt i allt detta har vi firat John som blev tre år i söndags. Vi har delat upp firandet en del eftersom flera var bortresta när den aktuella dagen var. Så i söndags var det jag, Calle och min mamma som kalasade. John fick lego, leksaksfika och en Hot Wheels bilbana. Han hade knappt tid att äta på hela dagen så roliga var de nya leksakerna. På eftermiddagen hade vi tänkt åka in till Leklandet för att göra dagen lite extra speciell. En tur som fick ställas in när vi fick höra att Leklandet skulle stänga tidigare på grund av att det regnade in där! En väldigt övertrött men glad John konstaterade att "Det är jobbigt att fylla år" när han godnattpussade oss i sängen på kvällen. Och det är det ju!
Igår kom min pappa och fru hit för ytterligare ett firande. John fick leklera och en slags maskin med rullband där man kunde trycka ut former i leran, skära av den och greja. Mycket uppskattad! På bilden ser ni oss fikandes i lugn och ro. Man kan inte tro att det någon timme senare skulle vara totalstorm ut, träd på vägen och strömavbrott!

Under helgen blir det mer firande då Calles mamma och pappa kommer för att få sin del av tre-åringen. Det finns både för- och nackdelar med att ha många kalas tycker jag! Jag kan inte fatta att det redan gått tre år sedan han föddes!! Vår stora/lilla, underbara unge!!

Inga kommentarer: