31 juli 2014

Vackra platser nära, vackra platser längre bort

Den här dagen hade vi planerat in en utflykt till min kära vän Marias sommarstuga som ligger strax utanför Örebro mitt i vackraste sommarsverige. Vi hade tänkt ge oss iväg runt halv tio och ställde inte klockan eftersom John sällan sover längre än till sju. Självklart tog han därför sovmorgon till halv nio just i dag. Trots det kom vi iväg någorlunda i tid och hittade ganska lätt fram till Maria och hennes familjs vackra hus från 1800-någonting. Vilken idyll! De hade renoverat så vackert och vi hade det så härligt där vi umgicks tre hela familjer med tillhörande hundar. Jack träffade lilla Ella för första gången och efter en stund gick det riktigt bra trots att Jack, sin tråkiga vana trogen, först försökte mota bort den lilla sötnos med morr och utfall. Det hade säkert gått bättre utan kopplet men jag vågade inte heller släppa honom eftersom Ella är så liten än. I slutet av dagen snuffsade de på varandra och Ella ville fortfarande leka trots gringubben Jacks dåliga attityd. En härlig dag som jag spar i mitt minne!

Hemma igen tyckte jag det var dags att få igång träningen igen efter ca en och en halv veckas uppehåll, mestadels på grund av att det har varit på tok för varmt! Tog med mig friska-forshaga-kartan och en ganska motsträvig hund ut (han har något emot när jag ger mig ut med joggingskorna, latoxen). Jag hittade två pinnar ur den näst svåraste kategorin (Heja mig!!) och en vacker plats som jag aldrig varit på tidigare! Det blev en och en halv timme ute och 5,5 km i fötterna så både jag och jycken är rött nöjda. Och gud vad skönt det är att värmen sjunker! 


Inga kommentarer: