19 juli 2014

Sista veckan i backspegeln

Ännu en vecka har gått och eftersom jag främst skriver på den här bloggen för mitt eget dåliga minnes skull så tänkte jag att det här inlägget skulle kika tillbaka på vad vi gjort under dagarna. 

Måndag: Hemma igen efter Sälen/Ludvika-veckan så då hann vi inte med så mycket mer än att resa och tvätta alla kläder som vi haft med oss. Ett litet dubbelpass zumba plus pump hann jag också  med på kvällen.

Tisdag: Hela familjen tog en tur till Sunne för att hälsa på gamla vänner, Jessica och Lars. Och lilla Liv förstås. Vi fick väldigt god lunch och efter en stund lekte John och La iv som de aldrig gjort annat. Studsa i Livs studsmatta och åka rutschkana var också mycket roligt.

Onsdag: Kom Calles syster Fia, som bor i Canada, med tåg till Karlstad. De var fyra stycken som hade varit på en liten nordentripp och stannade till i Karlstad innan de for vidare mot Ludvika . Vi bjöd på lunch och alla tog en promenad för att kika på Calles affär. På eftermiddagen var det så varmt så jag, Calle och John plockade ihop vårt pick och pack och drog till abbortjärn för att svalka oss.

Torsdag: hade vi bestämt träff vid abbortjärn med kompis Maria och hennes två söner Albin och Oliver. Vi badade och hade det gött större delen av dagen. 

Fredag: var det dags för oss att hoppa in i bilen igen för ännu en tur till Ludvika. Släkten samlades eftersom Fia var hemma samt att en faster fyllt 65 år. Vi festade på smörgåstårta och goda tårtor. 

Lördag: hem igen eftersom Calle har spelningar hela helgen. Vi hade tänkt ta en tur till Dyvelstens flottningsmuseum som har familjedag men John ville hellre vars hemma och pyssla med sitt. Jag förstår honom verkligen eftersom vi varit på resande fot så mycket. Just nu planerar vi för en promenad med hunden. Sedan få vi se.
  1. John vid Abbortjärn.

Inga kommentarer: