22 juli 2014

Nostalgiskt loppisköp

När jag var barn hade vi en handdriven visp. På barns vis tyckte jag alltid att den där var en rätt rolig grej, roligare än elvispen. Och när pappa lagade pannkakor så fick vi barn vara med och vispa och snurra. För han använde aldrig elvispen till sina pannkakor. Det är sådana nostalgiska minnen jag plockar upp nu när jag själv har barn. Jag försöker låta John vara med så mycket som möjligt i vardagsbestyren eftersom jag tror att det är de minnena man bevara och det är i det lilla, vanliga som barnen får chans att känna sig viktiga. 

När vi invigde vårt loppisfynd häromdagen, en handdriven visp, var det John som stod vid rodret medan jag planerade ingredienserna. Han tyckte det var superkul att få vispa eftersom den vi köpte också gick väldigt lätt. Nostalgi och glädjen med ett loppisköp.


Inga kommentarer: