13 juli 2014

Ludvika

I torsdags lämnade vi vår stuga i Sälen för att åka vidare till Johns farmor och farfar i Ludvika. Vi har haft strålande sol ända tills idag och med tanke på att vädret varit sånt ett tag nu så är det ganska skönt med en paus. Vad har vi gjort här då? Jo, massor av sånt som jag tycker hör sommaren till. På torsdagen när vi kom tog vi det ganska lugnt. Alla var trött och la sig tidigt. Alla utom jag då som satt uppe till 12 och tittade på "Under the doom". Serien som är baserad på en Stephen King - bok. Bättre än förväntat till att börja med i alla fall!

På fredagen åkte alla till Calles farmor medan jag promenerade hunden och fick lite tid helt för mig själv! Så lyxigt! När alla kommit hem och lunch intagits tog vi med fika till en närbelägen sjö. Hoppa från bryggan blev Johns favorit.
På lördagen åkte jag och Calle själva (också lyx) till en stor loppis på Gammelgården i Ludvika. Den finns alltid varje lördag på sommaren och brukar vara en återkommande semesterutflykt för oss. Denna gången köpte jag bara två mindre kokböcker och en gammaldags handdriven visp. På eftermiddagen åkte hela vår lilla familj på en liten fest som också är återkommande varje sommar men det var första gången jag och John var med. "Grill and jam" kallas denna fest och det handlar inte alls om sylt utan om att alla som vill är med och spelar natten lång. Man bidrar med det man kan och vill liksom. Och så grillar man. John och jag fick uppleva första sittningen. Efter några låtar ville John att jag skulle "stoppa det där" och sen gick han fram till Calle och sa att han hade spelat klart. Tyckte nog det var lite högt. Mitt på landet var festen så mysfaktorn var hög. Strax före sju skulle spelandet komma igång igen och eftersom John började bli riktigt trött åkte vi hem. Pappan stannade dock till midnatt. John slocknade redan i bilen och själv var jag också väldigt trött.
På grund av den tidiga läggningen var John pigg redan klockan fem i morse. Det var inte jag men fick väl masa mig upp ändå. Dagens utflykt blev återigen till Gammelgården där vi fikade, matade ursöta kaniner och tittade på får och hönor. Kvällen blir lugn och imorgon åker vi mot Forshaga direkt efter frukost. Det har varit en underbar vecka men nu ska det bli himmelskt att komma hem.

Inga kommentarer: