7 juli 2014

Högfjället och visthusbod

Imorse vaknade jag mycket före alla andra. Redan före fem var jag klarvaken. Jag har nog både sovit och vilat väldigt mycket på sistone. Jag älskar stillheten på morgonen så jag passade verkligen på att gotta mig innan de två sömntutorna vaknade runt halv nio. Låg i soffan och läste bok. Tog med mig Jack ut på promenad/löpning.
Fin motionsrunda i fjällmiljö.
Dagens utflykt bestod sedan i att vi tog med oss lunchen ut på fjället. Mittemot Högfjällshotellet finns en led som är asfalterad ca 2, 3 km. Där kan man gå både med vagn och rullstol. Vacker utsikt och vacker natur är det också gott om.
 Lunchen intog vi i vindskyddet som ligger precis där asfalten övergår i stengång. Där hade vi en mysig stund innan vi vandrade tillbaka nedför fjället.
 När vi var tillbaka vid bilen igen drog vi kosan till visthusboden/caféet som ligger i Lindvallen. En mycket fin plats att fika på och roligt för barnen att titta på djuren.
Efter dessa utflykter var alla mycket trötta så vi tog kvällen. Grillade och lyssnade på regn som vräkte ner en stund. Nu sitter jag här med min bok igen. Hunden sover i soffan och förhoppningsvis gör den lille mannen snart detsamma.

2 kommentarer:

livet på myra sa...

Gud vilken härlig semester ni verkar ha! Och vad duktiga ni är på att "ta det som det kommer"! Skulle jag behöva bli bättre på...
Kram

Emma sa...

Det är super!! Ta det som det kommer? Ja, kanske verkar så men vi har ju varit här förut och vet vad som passar att göra med hund och barn. :) tricket är väl att ha en aktivitet varje dag o gå in för att ta det lugnt och umgås. Fin semester för oss är fina naturupplevelser. :) Kramis