9 juni 2014

Om att rädda dagen

Detta är skolavsluningsveckan. Och den startar med smällvärme! Vår skola hade den årliga skivtjärnsdagen idag. En väldigt trevlig dag då alla klasser tävlar mot varandra i en stafett. Detta år blev det också massor av bad. Dock fick jag åka därifrån vid halv 2 eftersom förskolan fått ångest över Johns öga och inte ville ta ansvar för eventuell allergi och krävde att vi skulle uppsöka vc. Så Calle fick snällt hämta John vid tio och beställa tid på vc. När jag hämtade John inför besöket trodde jag knappt mina ögon eftersom svullnaden gått ner ännu mer sedan i morse och knappt syntes. Men jag åkte iväg. Efter mer än en timmes väntan på vc var jag galet irriterad och tänkte gå hem. John löpte typ amok där inne! Då blev vi uppropade till en sköterska som tittade frågande på oss när jag pekade ut icke-svullnaden. Vad var problemet liksom?
Jag skyllde på förskolan och skämdes halvt ihjäl över att vi var där helt i onödan!

Efter det var jag inte bara irriterad utan varm också. Så vi åkte och köpte jordgubbar och diverse kex och ost och tog med alltsammans till stranden. Där mumsade vi i oss alltihop och John badade så han tjöt av glädje. Så räddar man en misslyckad dag.

1 kommentar:

Maria Norlin sa...

Men, irriterande av förskolan!! Men lyckat att ni fick en sån härlig eftermiddag i alla fall.