28 juni 2014

Försök till nedvarvning

Just nu är jag mäkta irriterad på att jag är så himla trött. Javisst har jag sovit dåligt några nätter. Och visst krävs det en del energi när midsommar och semestertripp kommer direkt efter jobbslut. Och jag förstår att jag inte hunnit varva ner än eller hämtat tillbaka energi som jag förbrukat under ett år. Men ändå! Nu vill jag ju vara pigg och leka med John. Åka på små rundturer, bada eller leka i regn (det senare verkar mest troligt just nu!). I går kväll tittade jag på en film, la mig före tolv och sov till åtta. Gick upp, fick frukost serverad och känner mig som att någon slagit mig i huvudet. Ont i axlarna och ryggen. Jaja, nu ska jag sluta klaga och bara använda den kommande veckan till enrgipåfyllning innan vi åker mot Sälen och Ludvika.

Foto: Så jobbigt att behöva gå ut när det regnar så!
Det är så tufft att behöva gå ut och kissa när det regnar! Min hund är en katt!!
I går hade jag och John ändå en ganska lugn dag. Jag åt frukost med Jack i knäet och en bok (MYS) och John tittade på film efter att ha ätit sin frukost supersnabbt. Så försökte vi ta en promenad i regnet men hunden totalvägrade och John frös om händerna så vi gick in och bakade muffins istället. Åt lunch och åkte sedan in till stan till Jessica och hennes barn. Där kom John in i bilhimlen och vi fick hemmagjord glass. Därefter kom jag på att John fått 100 kr av mamma för att köpa något i Leksand så vi tog en tur till leksaksaffären och John ville chockerande nog ha....bilar. Jag fick några tips till födelsedagspresenter. Sedan hem, hämta man och hund och så hade vi en svensson-kväll med tacos. Lugnt och skönt. Tid att träffa vänner man inte hinner se så ofta (privat i alla fall eftersom jag och Jessica jobbar på samma skola). Fin semester. 

Regn i dag igen så för att inte ruttna hemma tar vi oss nog en tur in till stan. Måste kolla på ny telefon (IGEN). Inhandla några saker inför Sälen vore också bra. Om jag vaknar till vill säga....




Inga kommentarer: