29 juni 2014

Flitig söndag!!

Vilken söndag! Såhär flitiga tror jag aldrig vi var innan vi fick barn. Dagen började,som sig bör, med att jag vaknade med frukosten framdukad. Efter frukost och bestyr tog vi oss en rejäl promenad eftersom katten hunden totalt vägrat gå ut på 2 dar på grund av regnet. Det var tur att det var uppehåll idag, annars hade vi nog snart börjat krypa ur skinnet. Vi tog en lov förbi söndagsauktionen och efter en svängom bland grejerna lämnade man, hund och barn mig där. Nästan genast ropade jag in stolen nedan för ynka trettio kronor!! Riktigt fin är den och passar super i vårt tv-rum. Det blev inga mer fynd utan resten av auktionstiden satt jag mest och förundrades över all skit som folk är villiga (och budar som galningar om) att köpa. Ibland inte ens särskilt billigt!

När jag inte orkade förundras mer kom Calle och John och hämtade mig och efter att ha släppt av oss hemma åkte Calle till Ikea och kom hem med spegel och bänk/skohylla till hallen samt ny säng till John och även en gul soffa till hans lekrum. Allt sattes samman med John som skälpreda. Jag tog mig även tid att måla trappen ett sista varv. DET är inget litet bestyr för hela trappen tar mellan 2 och 3 timmar att måla men nu var det sista gången. Never again! Bara mattbitarna som fattas men innan det kan ske måste ett steg lagas.

Dagen bästa: I två dagar har vi lobbat för att John skulle få en ny säng. Vi har pratat om att sängen är smal, mamma och pappa kan inte ligga bredvid så han måste somna själv och fick välja mellan att vi satt bredvid på en stol tills han somnade eller gick ut och han fick somna utan oss i rummet. Ingen trodde dock att han skulle acceptera att somna själv eftersom han aldrig gör det! Ibland får vi ligga bredvid honom i upp till en timme. Detta hände (mycket trött kille som var väldigt glad över sin nya säng). Jag skulle läsa sagan bredvid John i sängen men John ville ha mig på en stol bredvid. Därefter tänkte jag sitta kvar men John ville inte släcka utan bad mig gå ut. Han ville dock att dörren skulle stå öppen. Jag gick ut men John ropade mig tillbaka för att jag skulle lägga på honom täcket. Jag gick in, lade på täcket och sa godnatt igen.Stökade lite utanför så han skulle höra att jag var där. John ropade på mig en gång eftersom han hade tappat ena nappen. Jaja, tänkte jag. Det blir nog många turer innan han sover. MEN därefter hördes inte ett PIP mera och när jag tittade in 10 minuter senare SOV han! Detta har aldrig hänt! Inte ens när han var bebis!! En gång minns jag att han somnade själv i spjälsängen! EN GÅNG! Detta måste vara nyhetens behag/ en enågångsföreteelse va? Men vad gör det! Har det hänt en gång kan det hända igen!! Det är allt jag behöver veta!!

3 kommentarer:

Maria Norlin sa...

Åh, vad mysigt han ser ut att ha det i sin nya säng. Och somna själv, vilken grej!! Det kanske var nyhetens behag...eller inte? Kanske var han bara redo?!

Emma sa...

Han tyckte nog att det var rätt så mysigt. :) Vi får se om det håller i sig till ikväll. Kram

Anonym sa...

Vilken fin säng! Duktig kille som somna själv. Pussa från mormor.